JavaScript
TYPY ZMIENNYCH
- number
- liczby
- string
- ciąg znaków
- boolean
- true / false
- wartości logiczne
- tablice, obiekty
- null
- pustka
- undefined
- niezdefiniowana
- Obiekty
- pojemniki do przechowywania zmiennych i funkcji tematycznieze sobą związanych do dalszego łatwiejszego ponownego użycia
- Klasa
- W skrócie klasa to forma do wytwarzania obiektów.
Ta foremka służy do zebrania obiektów w jedną "klasę".
Daje możliwość stworzenia z tej formy wielu nowych różniących się minimalnie od siebie obiektów, ale będących dalej do siebie podobnych cechami i metodami.
DEFINICJE
- var nazwaZmiennej;
- instrukcja
- dkelarowanie zmiennej
- tworzenie miejsca w pamięci o etykiecie x
- nazwaZmiennej = 5;
- instrukcja
- przypisanie wartości dla zmiennej
- var x = 5;
- instrukcja
- tworzenie miejsca w pamięci o etykiecie x jednocześnie przypisując wartość 5
- nazwaZmiennej = "wartość"
- nazwaZmiennej = 'wartość'
- przypisywanie zmiennej wartości typu string